Telif hakları konusunda ne kadar çok çalışmasa da ve bu konuda MÜ-YAP Bağlantılı Hak Sahibi Fonogram Yapımcıları Meslek Birliği sitelerin üzerine geliyor gibi gözüksede burası Türkiye denilen bir gelişme yaşandı.Türk Telekom bu adreste görüldüğü üzere,tanıtım yaparken VCD formatındaki filmi internetten ne kadar hızlı indirebilceğimiz üzere bir açıklama yapmış.Bence biaz kaş yaparken göz mü çıkarmış.Siteleri film dağıtımı yapıyor diye kapatırken bir taraftan da ne kadar hızlı film indirebileceğinizi anlatarak ürün pazarlamak ne kadar etik acaba.
« önceki yazı Güneş Enerjili, Lüks, Deniz Limuzini |
sonraki yazı » alternatif enerji kaynakları: göğüsler |
Yorumlar
"internetten film indirmek" denildiği zaman aklınıza niye yasadışı download geliyorki. Parasını verip indirebilirsin veya ücretsiz dağıtılan filmleri indirebilirsin.
Tabiiki burada Telekomu savunmuyorum ama "4 dakikada 700MB lık bir filmi indirebileceksiniz" demenin suça teşvik olduğunu sanmıyorum.
| snaking | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 10:34 |
doğru söylüyorsun snaking ama telekom onu kastetse satın aldığınız bir film şeklinde başında bir ibare koyabilir ben burada biraz artniyet görüyorum,sanki telekom alın hizmeti rahat rahat indirin sitelerden demiş.Mesala bunu ilk okuduğunda kaç kişinin aklına p2p ağları,rapidshare geliyor. :)
| Bugra AYAN | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 10:54 |
yazının başlığı ve içeriğinin değiştirilmesini talep ediyorum, zira bildirgec'in başı beleya girebilir. bildiriyi yazan arkadaş resmen yargılamış, asmış kesmiş biçmiş bir cezasını vermediği kalmış.
yasalar dahilinde film müzik vs... indirmek mümkün değil mi sanki!
| ufopilotu | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 10:57 |
buyrun size internetten indirilebilecek bir film. satın aldığımız bir film mi? hayır.
tabii, film deyince, bunları görmediğiniz için direk illegali geliyor aklınıza. dervişin fikri neyse, zikri de oymuş.
| thedewil | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 11:02 |
bildiriyi ben yazdım bence ben bildirinin değiştirilmesi değil telekomun açıklamasının değiştirilmesi lazım.çünkü film indirme diyince ağırlıklı akla gelen illegal yol bunu belirtmesi gerekiyor.siz legal indirme adresi yolluyorsunuz al bak burada var diyorsunuz ama benim yollamama gerek yok çünkü o kadar fazla ve biliniyor ki,örneğin google a film indir yazınca görebilirsiniz hangi yolun daha çok kullanıldığını.türk telekom bunu bilmiyor mu :)
saygılar.
| Bugra AYAN | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 11:06 |
Pek katılmıyorum yorumunuza (bugra ayan).Hızlı internet ile film download edilebileceğini yazmak kanunen illegal yolları çağrıştırıyor anlamına gelmiyor bence.Itunes, Amazon gibi şirketlerin hizmetlerini daha etkin kullanmayı kastetmiş olabilirler.He daha detaylı yazılabilirdi belki.Olası şüpheleri kaldırmak için, yasal download'ı daha fazla vurgulamak için daha güzel bir yazı mümkündü.O konuda haklılık payınız var ancak telekom suça teşvik ediyor demek biraz ağır bir cümle gibi geldi bana.
| fistikfistik | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 11:15 |
Harun yahyanın tüm vcd'leri 700mb olarak standart ücretsiz ve tek link. Bence bu kıyaslama olabilir ancak. Bunda yasadışı bişey yok. Orada mp3 ibareside kullanılabilirdi. Hem kendimizi niye kandırıyoruzki bu örnekleri vermemek bizim film veya mp3 indirme alışkanlığımızı negatif yöne doğrultmayacak!
| KIFO | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 11:23 |
Parayı nasıl kazanaçaklar.
Türkiye'de MP3 satışı resmi olmadığı halde MP3 çalar satılıyor. Buda ona benzer birşey, adam bunu kullan diyor sonra bu site yasaklıdır. Ama reklamda öyle demiyor.
| self respect | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 11:24 |
Türk telekom daha once de kotalı ADSL yi tanıtırken aynı metodla tanıtım yapmıştır ve bunda hiçbir acaiplik yoktur.
Bu yazıdan, suça teşvik ediliyorum anlamını çıkartan zihniyet ile sıcağa oturmak günahtır zihniyeti arasında cehalet anlamında ciddi bir paralellik görüyorum.
not: TT u savunduguma inanamiyorum.
not2: VDSL Cook pahali!!!
| yahyakemal | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 11:25 |
telekom'un değil de sizin yanlış bilgilendirmeniz var bugra ayan. siteleri "film dağıtımı yapıyor" diye kapatan telekom değil, mahkemeler. sanki siz bunu bilmiyor musunuz? madem etik olmaya bu kadar meraklısınız, önce kendi bildirinizi etik açıdan sorgulamayı deneyin.
| buyutec | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 11:32 |
ya konu gereksiz yere uzuyor, altına vdsl çeken herkes bitane rapidshare premium üyelik alır veya torrentle sabah akşam oyun, film, dizi indirir. yalan mı ? değil...
| ahmetalpbalkan | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 11:37 |
İnternetten yasal yolla film indirmek mümkün olduğundan bence suça bir teşvik yok. Ayrıca yazım hatası var bugra ayan..
| redbox | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 11:52 |
belki tt, yakında her sokağa ya da birkaç sokağa birden santral kurar da, öyle takip eder kim nereyi kullanıyor diye.bence en basitinden port engellemesi yapabilir.bu bile birçok kişiyi bu kulvarda saf dışı bırakabilir.tabi korsanı bu yolla engelleyeceğini sanmak nafile.korsanı alınan ürünlerin de ucuzlaması gerek.maliyeti 3 lira olan bir ürün 19 liraya satılıyorsa burada bir orantısızlık var demektir.
| guldemgokalp | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 12:01 |
...Buna göre 700 megabit büyüklüğündeki bir VCD filmi...
Kesinlikle düzeltilmesi gereken bir ifade. Megabit
| BelkiyA | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 12:30 |
google'da suça teşvik ediyor olabilir mi ?
ücretsiz film indir yazinca bir sürü torrent sitesi çıkıyor, oysa ben ücretsiz olarak dağıtılan filmleri indirmek için arama yapiyordum onlari görünce gözüm kayip indirdim :)
Genelde internet üzerinden film,mp3 indirildigini herkes biliyor ücretli veya ücretsiz bir şekilde birileri indiriyor , ttnet'te bunu baz alarak bir filmi 4 dk'da indirebileceksiniz diyor bu bence normal bir deger, 700mb'i 4dk'da indirebileceksiniz dese çogu kimse anlamiyacakti bunu...
belki biraz daha açik yazilabilirdi ama yasadisilikla ilgili bir ifade geçtigini ve insanlari suça tesvik ettigini düsünmüyorum.
| peacefire | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 12:37 |
bir mp3 formatındaki şarkıyı 1 saniyede dese daha etkili olurdu bence, yada dvd filmi 20 dk dese de olurdu. 700 mb bir film deyince riplenmiş ve yasal olmayan film formatı kastediliyor bence!
| selamivega | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 12:56 |
arkadaşlar yorumları okuyorum da, bence bize youtube yasağı az interneti komple yasaklamalılar ne gereği var dimi?...TT suça teşvik ediyormuş film indirmek deyince akla illegal film indirme geliyormuş; böyle sakat bir mantık olabilir mi? o zaman silah reklamı yapanları içeri atalım...silah deyince akla adam öldürmek gelir, adam öldürmek deyince akla illegal adam öldürmek gelir vs. vs.
Allahaşkına söyleyin yorum yapanlardan kaç tanemiz bugüne kadar internetten bedava film, müzik, oyun, program indirmedi? Sadece Lost desem yeterli olur herhalde. ABC'ye veya diziyi yayınlayan Digiturk ve Dsmart'a telif ödeyeniniz var mı?
VDSL' e gelince şu an piyasada VDSL modem bulunmuyor esas ironik olan durum bu bence geçelim filmi, müziği...
| ordoabchao | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 12:59 |
vdsl modem bulunmamasını da geçtim, 2-3 gündür başvurduğum hiçbir tt görevlisi, vdsl2'nin akibeti konusunda hiçbir şey bilmiyor.ancak yine de haklarını yememem gerek, birisi diğerine "ağabey, hani geçen cem yılmaz reklamlarda söylüyordu ya, onu diyor" demişti.
ne zaman internet ucuzlar, ne zaman hızlarımız makul seviyelere çekilir yahut ne zaman altyapımız düzelmeye başlar, bilemiyorum.adsl'i kullanmaya başladığım 2004 yılından beri, telefon kablolarını bir yere toplamaktan başka altyapı yatırımı yapılmadı burada. :( (istanbul, esenler, bağcılar mevkii)
| guldemgokalp | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 13:03 |
bizim cd ve video sahiplerinin unuttukları şey şu bence.
ürettiklerini diğer ülkeler ile kabaca aynı fiyata satmak istiyorlar.Yeni çıkan bir CD kabaca dış ülkelerdeki ile aynı fiyata geliyor.Ancak gelin görünki satın alma gücü arasında dağlar var.Bu da tabi korsana ve download'a itiyor insanları.
aslında 3 YTL'lik ürünü 15-20 YTL'ye satmak makul olabilir.Fakat bu bir şartla mümkün sanatseverlerin tümünün bunu alım gücü olursa.
Aksi takdirde korsan ölmez diye düşünüyorum.
| fistikfistik | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 13:23 |
sadece sömürmeyi bilen bir internet ahalisi olduğumuz için film ve internet kelimelerini yanyana görünce aklımıza tek gelen şey illegal yollar oluyor!
şu anda türk firmalarıda yasal yollarla internet üzerinden film satışı yapmaktalar. digiturk un boyle bir sitesi var. türkiye'de internetin hızlanmasını bekleyen ve bu konuya yatırım yapmış bir çok firmada biliyorum.
üstelik ttnet in vdsl2 yi kullanıma açmasının sebebi rakip telekom firmalarının hızlı interneti çok yakında türkiye pazarına sokacak olmalarıdır. ttnet geniş ağ internet pazarını kaptırmak istemediğinden daha altyapısı bile hazır olmayan bir sistemi acil olarak halka duyurmuştur. bugün ttnet'den vdsl2 almaya çalışın alamazsınız. hadi aldınız bağlandı diyelim daha türkiye'de vdsl2 modemi satılmıyor!
türkiye'e geniş ağ internetin yaygınlaştırlmaya çalışılmasının en büyük nedeni IP TV teknolojisi ile dilediğiniz yayını yasal olarak internet üzerinden parası karşılığında seyredebilecek olmanızdır.
birde benim şahsi beklentim yakın gelecekte ttnet'in para ile film indirilebilecek ve kedni üyelerinin kullanabileceği bir sistemi hayata geçireceğidir. daha önce müzik konusunda da benzer bir site açmıştı zaten.
| agacsakal | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 13:41 |
kota uygulaması başladığ dönemde de ttnet kendine göre bi hesap cetveli çıkarmıştı, her gün 8 saat sörf yapılabilir işte atıyorum aylık 100 mp3 indirebilir 2 film izleyebilirsiniz falan tarzında :)
tabi bunların hiç biri için teşvik unsuru diyemeyiz, sonuçta havale karşılığı şarkı indirilebilen yasal siteler olduğu gibi bu tarz film siteleride mevcut.
| xmenac | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 13:46 |
ttnet 2007 yilinca cebit'te vdsl2'yi tanitmisti ve 2008 ocak ayinda 32 mb internet alt yapisi çogu yerde bitecek denmisti ama 2009'a geldik neredeyse sadece reklam var, ttnet'i arayip sorduk alt yapi falan hazir degil diyor adamlar reklam dönüyor ama boş diyorlar daha alt yapimiz hazir degil dediler...
| peacefire | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 14:04 |
iyi o zaman piyasadaki divx playerları da toplatın suça teşfik diye...
| nurkanbilmis | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 14:08 |
Bu aynı torrent takip sitelerinin (tracker) Riaa gibi kurumlar tarafından dava edilip aklanması gibi sonuçta o program yada siteler yasadışı paylaşım "yapılsın" diye açılmıyorlar orda paylaşımı yapanlar kullanıcılar ve bu yüzden (istisnalar dışında) siteler kapanmıyor.TTNet'i günahım kadar sevmemekle birlikte, son kullanıcının anlayabileceği bir şekilde ürününün övmeye çalışmış.Orada 32mbit internet ile 4 dakikada opensuse11 indirebilrisiniz de diyebilirlerdi ama onun yerine daha anlaşılır şeyler kullanıyorlar.
Hala youtube sitesi açılmamışken ve arkadaşların dediği gibi sadece mahkeme kararı değil telekominikasyon kurumununda bazı siteleri direk Ttnet'e söyleyerek kapatması ortadayken (2 yasa ile siteler kapatılabiliyor,biri mahkeme kararı diyeri ise Telekomünikasyon Üst kurulu tarafından) hala internet hızı vs yada TTNet'in suça teşvik ettiğini tartışıyoruz.
| adeep | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 14:27 |
orada halkın merakı ve ilginisini kullanarak iş yapmak istemişler ama VCD DVD yazmak yerine bence 1 GB veriyi şu kadar sürede indirebilrsiniz gibi kullansalar daha hoş olurmuş kaldı ki bu Turk Telekom.
iğreniyorum bu yaratıklardan.
| LuTeuS | |
|
|
(0 puan) |
|
| 04 Temmuz 2008 14:38 |
ulan hanginiz film indirmiyosunuz sanki. Bildiriyi hazırlayan da dahil...
| yonetmenSFK | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Temmuz 2008 00:10 |
hepinize gülüyorum :) saygıyla selamlıyorum gözlerinizden öpüyorum...
Bildiriyi yazan da, yazmayanda hepinize diyorum ki;
"Herkes olmuş alim, vah benim halim..."
| badursun | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Temmuz 2008 01:03 |
Sözcüklere takılıyoruz, bu miletin sorunuda bu..
| sesebian | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Temmuz 2008 01:33 |
@badursun
bize gülerken yanlış yazmışsın yazmayan da olacak. alimler de hata yaparmış.
| nurkanbilmis | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Temmuz 2008 08:29 |
@belkiya nın da altını çizmeye çalıştığı gibi " 700 megabit lik bir filmi 4 megabitlik bir bağlantıyla 29 dakikada indirmek" tabirindeki birimlere bir açıklık getirmek lazım.
megabit
ile
megabayt
arasındaki farkı hatta megalarını boşver bit ile bayt arasındaki farkı anlamak gerek. İkisinin arasında 8 kat oran farkı var.
Şimdi gelelim bit ile bayt arasındaki farkı bilmeyen bir habercinin internetten ücretsiz ve yasal film indirilebilme bilgisine olan haizliğine...
Bi aktör gördüm sanki!
:)
| qubaby | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Temmuz 2008 11:16 |
o kısmı ben yazmadım ki telekomun sitesinden alınmış screen shot (=
| Bugra AYAN | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Temmuz 2008 11:30 |
@nurkanbilmis
@badursun
bize gülerken yanlış yazmışsın yazmayan da olacak. alimler de hata yaparmış.
alimler türkçeyi düzgün kullanır diye bir kaide olduğunu zannetmiyordum. ayrıca benim eki ayrı yazmamam battıysa sen türkçeyi ögrende gel çünkü;
iyi o zaman piyasadaki divx playerları da toplatın suça teşfik diye...
teşfik diye bir kelime yok. Teşvik diye bir kelime var. buradan da genel kültürünü arttırıp alim olursun çok bilmiş pardon nurkanbilmiş. Yanlış yazdım.. Sataşmadan da önce hangi duvara işediğine dikkat et, duvar çamurdan ise üstüne düşüverir alimallah...
| badursun | |
|
|
(0 puan) |
|
| 05 Temmuz 2008 11:38 |
